fbpx

Muut joogalajit

Löydät parhaat tunnit itsellesi tutustumalla seuraaviin tuntikuvauksiin ja kokeilemalla rohkeasti eri tunteja sekä ohjaajia. Jokaisella ohjaajalla on oma kosketuksensa tunnin kulkuun, ja persoonaakin varmasti löytyy. Kuvauksista löydät pohjan sille, mitä tunnilta voit odottaa.

Astanga ohjattu 

Astangajooga on syvä ja fyysinen harjoitus, joka yhdistää ainutlaatuisella tavalla hengityksen ja liikkeen toisiinsa. Harjoituksen aikaansaama kehon- ja aistien hallinta parantaa keskittymiskykyä, puhdistaa fyysistä kehoa ja kirkastaa mieltä. Harjoitus kehittää liikkuvuutta, lihaskuntoa ja hengityksen hallintaa, joten se auttaa kehittymistä myös muissa lajeissa. Astangajoogaharjoitus sopiikin hyvin myös toisen lajin tueksi.

Ohjatulle tunnille voivat osallistua sekä aikaisemmin ohjatuilla tunneilla käyneet että Mysore-harjoitusta tekevät. Voit tehdä tunnin pituisen harjoituksen ohjatusti tai koko harjoituksen omaan tahtiin.

Ohjaajat: Anna, Soile

Ilmoittaudu tunnille

Flow

(Vinyasa) Flow on dynaaminen, vahvistava ja voimakas laji, jossa yhdistetään liike hengitykseen. Tunnit synnyttävät lämpöä kehossa sekä kehittävät voimaa, kestävyyttä ja joustavuutta. Asanasta toiseen liikutaan tanssin kaltaisesti ja virtaavan liikkeen avulla mielikin rauhoittuu flow-tilaan. Tällä tunnilla on helppo unohtaa arjen kiireet!

Ohjaaja: EssiLeena

Ilmoittaudu tunnille

Restoratiivinen jooga

Restoratiivinen jooga on hyvin rauhallinen, palauttava ja elvyttävä harjoitus, joka aktivoi parasympaattista hermostoa.

Asanat restoratiivisessa joogassa ovat apuvälineillä tuettuja, ja niissä viivytään 5-15 minuuttia. Käytämme tyynyjä, vilttejä, seinää, joogavöitä ja -tiilejä asanoiden apuna, jolloin keho pystyy vain laskeutumaan pehmeyteen ja saa levätä asanan kannattelussa.

Aiempaa kokemusta et tarvitse.

Ohjaaja: Siiri

Ilmoittaudu tunnille

Voimajooga

Voimajooga on liikunnallinen ja dynaaminen harjoitus, jossa pääset löytämään vahvan joogin/joginin sisältäsi.

Tunti avaa ja voimistaa kehoa, kehittää notkeutta, parantaa hengitys- ja verenkiertoelimistön toimintaa. Hengitykseen kytketyt liikeharjoitteet tuovat samalla keskittymistä ja rauhaa mieleen. Harjoituksen asanat kytkeytyvät toisiinsa Vinyasa tyyppisesti yhdistetyn hengityksen ja liikeen avulla.

Ominaista ovat haastavammat asanat ja voimankäyttö. Liikesarjat tehdään samassa järjestyksessä jokaisessa harjoituksessa, minkä ansiosta oman kehityksen huomaa nopeasti.

Tunnin päätteksi nautimme ohjatusta syvärentoutuksesta. Tunti sopii kaikille, aiempaa kokemusta ei tarvita.

Ohjaaja: Miia Rautio

Ilmoittaudu tunnille

Yin

Yin-jooga on staattista, sidekudoksia venyttävää ja hermostoa rauhoittavaa joogaa, jossa asanoissa viihdytään pitkään. Parasta hoitoa stressaantuneelle keholle ja mielelle! Sopii kaikille.

Ohjaajat: AnnaMia, Nina, Leena, Anna-Maria

Ilmoittaudu tunnille

Yin & Yang

Yin & Yang -tunti yhdistää nimensä mukaisesti vastakohtia, eli liikettä ja rentoutumista. Tunti aloitetaan flow-tyyppisellä Hatha-joogalla, ja päätetään pitkiin staattisiin Yin-asanoihin, tai toisin päin. Lopussa lyhyt rentoutus. Tunnilla soi musiikki.

Ohjaajat: Nina, Essi

Ilmoittaudu tunnille