Muut joogalajit

Löydät parhaat tunnit itsellesi tutustumalla seuraaviin tuntikuvauksiin ja kokeilemalla rohkeasti eri tunteja sekä ohjaajia. Jokaisella ohjaajalla on oma kosketuksensa tunnin kulkuun, ja persoonaakin varmasti löytyy. Kuvauksista löydät pohjan sille, mitä tunnilta voit odottaa.

Muut joogalajit

Hatha

Harjoitus, jossa etsitään Hatha-tasapainoa: rennon ja aktiivisen tekemisen tasapainoa. Näin saadaan elinvoima, Prana, virtaamaan vapaasti ja tuloksena on kehon hyvinvointi ja mieli tasapainottuu. Harjoitus sisältää mm. aurinkotervehdyksiä, asanaharjoituksia, ohjatun syvärentoutuksen ja Pranayama -harjoituksia (hengitysharjoituksia), mantroja sekä lyhyen meditaation. Harjoitus vaihtelee myös ohjaajan mukaan.

Tunti tasapainottaa kehoa ja rauhoittaa mieltä. Sopii kaikille.

Ohjaajat: Maija ja Mia

Ilmoittaudu tunnille

Astanga ohjattu / Mysore

Astangajooga on syvä ja fyysinen harjoitus, joka yhdistää ainutlaatuisella tavalla hengityksen ja liikkeen toisiinsa. Harjoituksen aikaansaama kehon- ja aistien hallinta parantaa keskittymiskykyä, puhdistaa fyysistä kehoa ja kirkastaa mieltä. Harjoitus kehittää liikkuvuutta, lihaskuntoa ja hengityksen hallintaa, joten se auttaa kehittymistä myös muissa lajeissa. Astangajoogaharjoitus sopiikin hyvin myös toisen lajin tueksi.

Ohjatulle tunnille voivat osallistua sekä aikaisemmin ohjatuilla tunneilla käyneet että Mysore-harjoitusta tekevät. Voit tehdä tunnin pituisen harjoituksen ohjatusti tai koko harjoituksen omaan tahtiin.

Mysore-tunnilla jokainen harjoittelee oman hengityksen tahdissa. Ohjaaja neuvoo ja avustaa asanoissa tarvittaessa. Voit tulla Mysore-tunnille, vaikka et vielä muistaisikaan koko harjoitusta ulkoa. Voit ottaa asanamonisteen mukaasi tunnille.

Ohjaajat: Jenni

Ilmoittaudu tunnille

Yin

Yin-jooga on staattista, sidekudoksia venyttävää ja hermostoa rauhoittavaa joogaa, jossa asanoissa viihdytään pitkään. Parasta hoitoa stressaantuneelle keholle ja mielelle! Sopii kaikille.

Ohjaajat: Kirsi, Mirka, Kipa, Mia

Ilmoittaudu tunnille

Yin & Yang

Yin & Yang -tunti yhdistää nimensä mukaisesti vastakohtia, eli liikettä ja rentoutumista. Tunti aloitetaan flow-tyyppisellä Hatha-joogalla, ja päätetään pitkiin staattisiin Yin-asanoihin, tai toisin päin. Lopussa lyhyt rentoutus. Tunnilla soi musiikki.

Ohjaajat: Kirsi

Ilmoittaudu tunnille

Flow

(Vinyasa) Flow on dynaaminen, vahvistava ja voimakas laji, jossa yhdistetään liike hengitykseen. Tunnit synnyttävät lämpöä kehossa sekä kehittävät voimaa, kestävyyttä ja joustavuutta. Asanasta toiseen liikutaan tanssin kaltaisesti ja virtaavan liikkeen avulla mielikin rauhoittuu flow-tilaan. Tällä tunnilla on helppo unohtaa arjen kiireet!

Ohjaaja: Leena

Ilmoittaudu tunnille

Lempeä AamuFlow

Tule aloittamaan aamusi lempeällä (slow) flow joogalla! Tällä tunnilla edetään rauhalliseen tahtiin hakien venyvyyttä ja voimaa, hallitusti hengityksen ohjaamana. Tunnilla karistat aamukankeuden ja saat pirteän startin päivään!

Ohjaaja: Niina

Ilmoittaudu tunnille

Kundaliinijooga

Kundaliinijooga on tehokas ja monipuolinen joogamuoto, jossa yhdistyvät fyysiset harjoitukset, hengitystekniikat, käsien vaikuttavat asennot eli mudrat, vartalolukot, meditaatio sekä äänenkäyttö eli mantrat ja rentoutus. Harjoitussarjoja on satoja erilaisia, joten tuntien teemat ja fyysisyys hieman vaihtelevat. Kundaliinijoogaa kutsutaan myös tietoisuuden joogaksi, jossa harjoitusta tehdään oman kehon rajoja kuunnellen ja kunnioittaen, mutta oman mielen rajoitteita haastaen. Kundaliinijooga auttaa sinua myös tasapainottamaan omaa tunne-elämääsi ja tiedostamaan omat voimavarasi paremmin sekä luomaan näin kokonaisvaltaisempaa hyvinvointia ja syvempää yhteyttä itseesi. Tunnille osallistuminen ei vaadi kokemusta joogasta. Päälle mukavat vaatteet ja vesipullo mukaan.

Sopii kaikille paitsi raskaana oleville.

Ohjaaja: Kipa

Ilmoittaudu tunnille

RA-yoka

Ra jooga – harjoitus on monipuolinen, erityisesti keskivartaloa vahvistava ja avaava. Tunnin sisältö on rungoltaan sama, mutta pieniä muutoksia temmossa ja asanoissa saattaa olla, riippuen ryhmästä ja sen energiasta. Harjoitus koostuu sekä dynaamisista – että palauttavista asanoista, harjoituksessa on myös vaikutteita kamppailulajeista.

Ohjaaja: Kipa

Ilmoittaudu tunnille