Löydät parhaat tunnit itsellesi tutustumalla tuntikuvauksiin ja kokeilemalla rohkeasti eri tunteja sekä ohjaajia. Jokaisella ohjaajalla on oma kosketuksensa tunnin kulkuun, ja persoonaakin varmasti löytyy,  mutta näistä kuvauksista löydät pohjan siitä mitä tunnilta voit odottaa.

Aerialjooga (Ilmajooga)

Aerial Jooga, eli kotoisammin Ilmajooga on joogaharjoitus, jossa perinteisten jooga­­­liikkeiden tukena käytetään kattoon kiinnitettyä suurta silkkikangasta, ”hammockia”. Tunti ei ole akrobatiaa, vaan huolimatta silkistä, keskeisessä osassa on perinteinen asanaharjoitus; treenissä yhdistellään siis liikkeitä matolla, kankaan sisässä ja ilmassa. Tunnin kruunaa loppu­rentoutus kankaan sisällä.

Ilmajooga vahvistaa lihaksia, parantaa kehonhallintaa ja tämän apuvälineen kanssa voit lisätä liikkuvuuttasi nopeasti. Erityisesti selkäkivut saavat kyytiä ilmajoogassa!

Sopii kaikille paitsi raskaana oleville.

Opettajat: Kipa Mikkola, Leena Saha

Ilmoittaudu tunnille

Astanga

Astangajooga on syvä ja fyysinen harjoitus, joka yhdistää ainutlaatuisella tavalla hengityksen ja liikkeen toisiinsa. Harjoituksen aikaansaama kehon- ja aistien hallinta parantaa keskittymiskykyä, puhdistaa fyysistä kehoa ja kirkastaa mieltä. Harjoitus kehittää liikkuvuutta, lihaskuntoa ja hengityksen hallintaa, joten se auttaa kehittymistä myös muissa lajeissa ja astangajoogaharjoitus sopii hyvin myös toisen lajin tueksi.
Tunneilla yksilöllinen ohjaus kaikille tasoille.

Opettajat: Jenni Syvälä, Juuso Loikkanen

Ilmoittaudu tunnille

Hathajooga

Näillä tunneilla teemmeHathajoogaan pohjautuvia harjoitussarjoja jotka auttavat meitä unohtamaan päivän kiireet ja keskittymään tähän hetkeen.  Tunti tasapainottaa kehoa ja rauhoittaa mieltä. Sopii kaikille.

Ilmoittaudu tunnille

RA- jooga

RA = aurinko, eli tässä voidaan puhua yhdistymisestä sisäiseen aurinkoomme. Siihen luovaan voimaan joka meitä ohjaa. Ra jooga – harjoitus on monipuolinen, erityi­sesti keskivartaloa vahvistava ja avaava. Tunnin sisältö on rungoltaan sama, mutta pieniä muutoksia temmossa ja asanoissa saattaa olla, riippuen ryhmästä ja sen energiasta. Harjoitus koostuu sekä dynaa­misista – että palauttavista asanoista, harjoituksessa on myös vaikutteita kamppailulajeista.

Opettajat: Kipa Mikkola

Ilmoittaudu tunnille

Yin

Yin-jooga on staattista, sidekudoksia vahvistavaa ja hermostoa rauhoittavaa joogaa, jossa asanoissa viihdytään pitkään. Parasta hoitoa stressaantuneelle keholle ja mielelle! Sopii kaikille.

Opettajat: Tanja Mäkynen

Ilmoittaudu tunnille

Yin & yang

Harjoituksessa avataan ensin kehoa pitkillä, rauhallisilla yin-asanoilla, sen jälkeen liikkuvampi mutta kuitenkin lempeä flow-osuus. Sopii kaikille.

Opettajat: Tanja Mäkynen

Ilmoittaudu tunnille

Äiti-vauvajooga ikä 5 kk -12 kk

Äiti-vauvajooga on tarkoitettu synnyttäneille äideille ja vauvoille, joilla on ikää 5 kk – 12 kk. Äiti-vauvajoogassa autetaan kundaliinijoogaharjoitusten avulla äidin kehoa palautumaan synnytyksestä sekä pidetään huolta mielestä ja kehosta vauva-arjen keskellä. Tunnit koostuvat joogasta, hierontaloruista ja -leikeistä, meditaatiosta ja laulusta. Harjoitukset tehdään tilanteen mukaan ja voit välillä kaikessa rauhassa syöttää ja muuten huolehtia vauvastasi ja sitten taas jatkaa. Vauvat voivat nukkua tai olla valveilla.

Ilmoittaudu tunnille