Joogalajit

Löydät parhaat tunnit itsellesi tutustumalla seuraaviin tuntikuvauksiin ja kokeilemalla rohkeasti eri tunteja sekä ohjaajia. Jokaisella ohjaajalla on oma kosketuksensa tunnin kulkuun, ja persoonaakin varmasti löytyy. Kuvauksista löydät pohjan sille, mitä tunnilta voit odottaa.

Hatha

Harjoitus, jossa etsitään Hatha-tasapainoa: rennon ja aktiivisen tekemisen tasapainoa. Näin saadaan elinvoima, Prana, virtaamaan vapaasti ja tuloksena on kehon hyvinvointi ja mieli tasapainottuu. Harjoitus sisältää mm. aurinkotervehdyksiä, asanaharjoituksia, ohjatun syvärentoutuksen ja Pranayama -harjoituksia (hengitysharjoituksia), mantroja sekä lyhyen meditaation. Harjoitus vaihtelee myös ohjaajan mukaan.

Tunti tasapainottaa kehoa ja rauhoittaa mieltä. Sopii kaikille.

Ohjaajat: Kirsi ja Mia

Ilmoittaudu tunnille

Astanga ohjattu / Mysore

Astangajooga on syvä ja fyysinen harjoitus, joka yhdistää ainutlaatuisella tavalla hengityksen ja liikkeen toisiinsa. Harjoituksen aikaansaama kehon- ja aistien hallinta parantaa keskittymiskykyä, puhdistaa fyysistä kehoa ja kirkastaa mieltä. Harjoitus kehittää liikkuvuutta, lihaskuntoa ja hengityksen hallintaa, joten se auttaa kehittymistä myös muissa lajeissa. Astangajoogaharjoitus sopiikin hyvin myös toisen lajin tueksi.

Ohjatulle tunnille voivat osallistua sekä aikaisemmin ohjatuilla tunneilla käyneet että Mysore-harjoitusta tekevät. Voit tehdä tunnin pituisen harjoituksen ohjatusti tai koko harjoituksen omaan tahtiin.

Mysore-tunnilla jokainen harjoittelee oman hengityksen tahdissa. Ohjaaja neuvoo ja avustaa asanoissa tarvittaessa. Voit tulla Mysore-tunnille, vaikka et vielä muistaisikaan koko harjoitusta ulkoa. Voit ottaa asanamonisteen mukaasi tunnille.

Ohjaajat: Anna & Soile

Ilmoittaudu tunnille

Yin

Yin-jooga on staattista, sidekudoksia venyttävää ja hermostoa rauhoittavaa joogaa, jossa asanoissa viihdytään pitkään. Parasta hoitoa stressaantuneelle keholle ja mielelle! Sopii kaikille.

Ohjaajat: Mia, Tanja, Anna, Kirsi, Kipa, Tiina

Ilmoittaudu tunnille

Yin & Yang

Yin & Yang -tunti yhdistää nimensä mukaisesti vastakohtia, eli liikettä ja rentoutumista. Tunti aloitetaan flow-tyyppisellä Hatha-joogalla, ja päätetään pitkiin staattisiin Yin-asanoihin, tai toisin päin. Lopussa lyhyt rentoutus. Tunnilla soi musiikki.

Ohjaajat: Mia, Tanja

Ilmoittaudu tunnille

Flow

(Vinyasa) Flow on dynaaminen, vahvistava ja voimakas laji, jossa yhdistetään liike hengitykseen. Tunnit synnyttävät lämpöä kehossa sekä kehittävät voimaa, kestävyyttä ja joustavuutta. Asanasta toiseen liikutaan tanssin kaltaisesti ja virtaavan liikkeen avulla mielikin rauhoittuu flow-tilaan. Tällä tunnilla on helppo unohtaa arjen kiireet!

Ohjaaja: Niina

Ilmoittaudu tunnille

Lempeä AamuFlow

Tule aloittamaan aamusi lempeällä (slow) flow joogalla! Tällä tunnilla edetään rauhalliseen tahtiin hakien venyvyyttä ja voimaa, hallitusti hengityksen ohjaamana. Tunnilla karistat aamukankeuden ja saat pirteän startin päivään!

Ohjaaja: Niina

Ilmoittaudu tunnille

Yoga in English

Yoga is an old practice which has changed and formed in different ways during thousands of years. Yoga is not only a physical exercise doing asanas. It is to get to know yourself better, calm and relax. It has no demands or expectations. Yoga increases flexibility in the body and strengthens the muscles – and mind.

You don’t have to have any experience in yoga. We will get to know different lineages of yoga: hatha, yin, yin & yang. We will get to know asanas, meditation , pranayma (breathing techinique) and mantras.

Teacher: Mia

Register

RA-yoka

Ra jooga – harjoitus on monipuolinen, erityisesti keskivartaloa vahvistava ja avaava. Tunnin sisältö on rungoltaan sama, mutta pieniä muutoksia temmossa ja asanoissa saattaa olla, riippuen ryhmästä ja sen energiasta. Harjoitus koostuu sekä dynaamisista – että palauttavista asanoista, harjoituksessa on myös vaikutteita kamppailulajeista.

Ohjaaja: Kipa

Ilmoittaudu tunnille

Jooga + Meditaatio

Jooga + Meditaatio -tunti aloitetaan joogaharjoituksella, jonka ajatuksena on lämmittää ja avata kehoa ja rauhoittaa mieltä ja kehoa. Tämän jälkeen pysäytämme liikkeen ja päätämme tunnin aina 20 -30 minuutin meditaatioon.

Meditaatiossa rentoudutaan ja hiljennytään tarkastelemaan omaa kehoa, tunteita ja ajatuksia. Teemme yksinkertaisia meditaatioharjoituksia istuen ja / tai kävellen.

Jooga + Meditaatio – tunti sopii hyvin niin ensikertalaiselle kuin pidempää jooganneelle.

Ohjaaja: Mia

Ilmoittaudu tunnille